Календар

21:11, 18th May 2024
травня 2024
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ Роль батьків у житті дитини

Мета:
1. Розширити уявлення батьків про значення виховання в родині.
2. Сприяти формуванню здорового мікроклімату в сім'ї, товариських стосунків між дітьми та батьками.
3. Проаналізувати ставлення батьків до своєї дитини, визначити проблематичні аспекти у вихованні дитини молодшого підліткового віку.
ХІД ЗБОРІВ
Бесіда.
ЯК ДОБИТИСЯ СЛУХНЯНОСТІ ВІД ДИТИНИ?
Батько та мати дають життя дитині та живуть для її щастя. Найбільше щастя для батька та матері — чесне, гідне життя дітей, їх працелюбність, а в шкільні роки — старанність у навчанні.
Проблема батьків та дітей — одна із найскладніших у вихованні, у цієї проблеми стільки гранів, скільки перед нами дітей. Всі спроби сформувати виховний вплив на дитину зостануться даремними, якщо батько, мати не є тими людьми, які уособлюють моральну культуру та повноту життя дітей. Лише за такої умови, що в батька та матері є моральне право наказувати, всі повчання, призначені для дітей, можуть дійти до їх серця, викликати відповідні почуття, пробудити бажання бути хорошим.
Наказування з любов'ю оберігає та захищає дитину, вона з розумінням ставиться до вимогливості, строгості батька та матері, знає, що в поведінці недопустиме свавілля. Наказування без любові перетворює життя дитини на кару. І інша проблема: чим ніжніша та щедріша батьківська любов, тим мудрішою та більш досвідченою має бути воля. Любов без вміння наказувати, керувати бажаннями, особливо обмежувати бажання, перетворює дитину у капризну, свавільну істоту, на яку не буде ніякої управи.
Неслухняність — у переважній більшості випадків — порушення гармонії любові та волі.
Для дитини є дуже важливим суспільний, сумісний вплив, батька та матері як духовної співдружності, товариства. Любов та дружба, взаємна підтримка батька та матері є для дитини наочним прикладом, який вводить його у світ людських стосунків.
БАТЬКО Й МАТИ — НЕЗАМІННІ ВИХОВАТЕЛІ ДИТИНИ
Батько та мати повинні доповнювати один одного. Але все ж найперші витоки, перше найтонше коріння морального розвитку дитини — у розумі, почуттях, душевних поривах матері. Людина у своєму моральному розвитку стає такою, яка в неї мати, точніше, яка гармонія любові та волі у її духовному світі. Мудрість материнської любові полягає у тому, що воля керує любов'ю та істинна людська любов одухотворяє головний стимул волі почуття відповідальності за майбутнє дитини.
Громадянин, воїн, мужня та непохитна людина, готова віддати життя за свою віру та переконання, починається з відданої, безкорисної та щедрої любові до матері. Мати не лише народжує, але і породжує. Вона породжує наше буття, одухотворяє життя духом свого народу, рідним словом, думкою, любов'ю та ненавистю, відданістю та непримиримістю. Мати творить неповторну людську особистість — ось у чому сенс, мистецтво та майстерність того, що має назву породження. Завдяки матері ми єдині зі своїм народом.
Справжня жінка-мати ніжна та тверда, мужня та безмежно добра, непохитна та дипломатична одночасно.
Але не можна заперечувати особливої ролі й особливого місця батька у вихованні дітей. Воно зумовлене його відповідальністю. Батько, що вміє бути відповідальним,— справжній чоловік; його воля стає силою, здатною дисциплінувати думки, почуття, пориви дітей. Стосунки в родині історично склалися так, що праця батька, яка має на меті турботи про здоров'я, життя, благополуччя дітей, стає основою його моральності.
Чим бажаніша та радісніша ця праця, тим чистіший, шляхетніший образ його як чоловіка, батька. Його мужність полягає в умінні захищати, оберігати дітей та дружину. Моральний обов'язок, моральна відповідальність чоловіка вимагають від нього бути головним годувальником дітей та матері: обставини можуть скластися так, що у певні періоди праця матері повинна полягати лише у вихованні дітей.
Кожна дитина бажає бачити у своєму батькові риси, які створюють стійкі цінності — честь, гордість, достоїнство сім'ї. Пізнання моральних багатств у власному батькові — нічим незамінні уроки честі.
Інтереси батька та матері спрямовані на спільну мету: виростити дітей фізично та морально здоровими, гідними громадянами, розкрити їх здібності та дати їм відповідну освіту. Але вони досягають цієї мети кожен власними способами. Якщо старання матері, насамперед, зосереджені на збереженні здоров'я та сил своєї дитини, то старання батька спрямовані на те, щоб навчити дитину безстрашно витрачати їх на суспільну користь. Як правило, саме батько прищеплює дітям навички, що вимагають напруження, вольових зусиль, самовіддачі, виховує у них почуття обов'язку та відповідальності за доручену справу, виводить їх інтереси за поріг власного дому. Саме він у більшій мірі залучає своїх нащадків до суспільних турбот.
Батько виконує роль зв'язку, який сполучає: у суспільстві він виступає як носій сімейного начала та інтересу, а в домі — як носій суспільного. Цим він і доповнює матір, але не замінює її.
ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВАННЯ ДИТИНИ В НЕПОВНІЙ СІМ'Ї
Нерідко жінка ростить дітей без батька. Безсумнівно, це вимагає суттєво більших зусиль, і рідко вона обходиться без сторонньої допомоги. У цьому випадку роль батька має взяти на себе дідусь чи старший брат матері, а часом і добрий приятель. Тому що дітям конче потрібен зрілий приклад чоловічої поведінки.
У теперішній час мало кого із жінок влаштовує просто присутність чоловіка в домі. Вимоги до сучасного батька зростають рік від року. Саме батько повинен привчити своїх дітей до праці, праці напруженої, може, інколи навіть ризикованої. Він має допомогти побачити цілі в житті, близькі та далекі, навчити добиватися задуманого. В домі всі роботи, які не вимагають спеціальної підготовки, батько може виконувати разом із синами.
ДІТИ — ЩАСТЯ, СТВОРЕНЕ ВАШОЮ ПРАЦЕЮ
Прийде час, і батькові доведеться пояснити хлопчику фізіологічні особливості його організму, привчити до гігієни. А ще пояснити, як поводити себе з дівчатками, як заслужити їх повагу, увагу, як берегти їх честь та достоїнство. Ніякі книги не замінять довірливої бесіди батька із сином, як і матері з дочкою. Адже батько може застерегти сина від повторення власних помилок, які колись спричинили йому немало страждань.
Мистецтво батьків полягає в тому, щоб, не втрачаючи авторитету, не опускаючись до недбалої фамільярності у стосунках із дітьми, вміти сказати їм найнеобхідніше та бути впевненим, що тебе зрозуміють. А батькам, у свою чергу, необхідна впевненість: скрутно буде дорослим, молодші не злякаються, не заплачуть, а навпаки — приймуть на себе клопоти та піклування про благополуччя отчого дому.
Тільки у батьківському вихованні органічно зливається суспільне й інтимне. У цьому злитті й полягає гармонія щастя. Якщо ви хочете стати неповторною особистістю, якщо ви мрієте залишити після себе слід на землі — не обов'язково бути видатним письменником або вченим, творцем космічного корабля або відкривачем нового елемента періодичної системи. Ви можете утвердити себе в суспільстві, засяяти красивою зіркою неповторної індивідуальності, виховавши хороших дітей, хороших громадян, хороших трудівників, хорошого сина, хорошу дочку, хороших батьків із своїх дітей.
Творення людини — найвище напруження всіх ваших сил. Це і життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво. Діти — не тільки і не стільки джерело щастя. Діти — це щастя, створене вашою працею. Пам'ятайте це.
Щастя батьківства і материнства — не манна небесна, воно не приходить святковим гостем. Воно важке і вистраждане. Воно приходить тільки до тих, хто не боїться одноманітної, багаторічної праці — праці до самозабуття. Складність цієї праці полягає в тому, що вона, ця праця, являє соболю злиття розуму і почуттів, мудрості й любові. Це вміння, насолоджуючись нинішньою миттю, тривожно заглядати в майбутнє. Там, де втрачена ця мудра батьківська та материнська здатність, щастя стає маревом.
Педагогічний практикум для батьків.
Батькам пропонується обговорити ситуації.
Ситуація І.
«Андрійко прийшов додому радісний, збуджений. Мама була вдома, вона готувала обід і, як завжди, була зайнятою. «Мамо, мамо, мене обрали головою класу! А у класі в нас — 27 учнів. І я тепер за всіх відповідаю». Мама не підтримала розмови, вона послала хлопчика мити руки, стала розігрівати страву. За обідом Андрійко декілька разів намагався продовжити розмову, але реакція була одна: «їж, не відволікайся, бачиш, мені ніколи». — «Нічого більше не розкажу тобі!» — сказав Андрій та пішов до своєї кімнати».
Запитання до дискусії:
• Як ви думаєте, що відчував Андрійко до мами?
• Чому Андрійко образився на маму?
• Якою, з вашої точки зору, мала бути реакція мами на розповідь сина про його шкільне життя?
• Як би ви вчинили в аналогічній ситуації?
Ситуація 2.
«Мені — чотирнадцять років. У мене є тато, мама, молодший брат. Але кожен у нашій родині живе сам по собі. За стіл ми ніколи не сідаємо разом, а кожен їсть окремо. Ми нікуди не ходимо всією сім'єю, ні гуляти, ні в кіно. Одного разу ми купили квитки до цирку, але тато і мама відмовилися з нами йти.
Тато не пиячить, любить працювати, допомагає мамі. Мама також дуже працелюбна. Але як вона до мене ставиться! Коли я намагаюся порадитися з нею, вона відповідає коротко: «Не знаю». Коли я хочу сама поцілувати маму, вона мене відстороняє: «Не люблю «телячих ніжностей»«. Радитися мені доводиться з бабусею (мамина мама). Бабуся у мене чудова, вона мене розуміє. Але бабуся старенька, багато у її житті було по-іншому, а мама могла б зрозуміти мене краще.
Я дуже заздрю своїй подрузі, бо в неї мама зовсім інша. Коли я буваю у них вдома, мама подруги завжди цікавиться моїми справами. Разом ми п'ємо чай, розмовляємо. Мама подруги розповідає про себе, я — про себе, про що мрію, якою хочу стати. Ця чужа жінка ставиться до мене з ласкою, а моя мама ні разу не назвала мене донькою. Моя мама дуже нестримана, кричить, часто докоряє мені, а іноді може і вдарити. При гостях може вилаяти, принизити, виставити напоказ мої недоліки. Я дуже ображена на свою маму, часто плачу...»
Запитання до дискусії:
• Що ви думаєте про батьків цієї дівчинки?
• Чи поділяєте ви їх думку з приводу виховання дочки?
• Якою може вирости дитина, коли батьки дотримуються таких принципів виховання?
• У чому ви бачите помилку батьків?
• Чи можна виправити цю помилку?
• Як, на вашу думку, можна виправити її? (Розповіді батьків по обміну досвідом.)
• Назвіть найголовніші, з вашої точки зору, критерії стосунків батьків та дітей-підлітків.
Ситуація 3.
«Живе в одному селі почесний трудівник-комбайнер. Часто портрети його вміщали в газетах, одного разу навіть біля дороги поставили стенд з великим портретом Івана Пилиповича й написали: «Ось із кого треба брати приклад». Був в Івана Пилиповича син, теж Іван. Любили мати й батько єдину дитину, та нерозумною була ця любов: задовольняли всі примхи Івасика. Купували все, що побажає дитина (так до чотирнадцяти років називали батьки сина). А син відчув, що він купається у променях батьківської слави, не зазнав ніяких труднощів — і виріс ледарем. Усе йому діставалося легко, але чим легше дістаються людині радощі в дитинстві й отроцтві, тим менше справжнього щастя знає вона в зрілі роки — задумайтесь над цією закономірністю, дорогі мати й батьку.
Учителі запрошували, бувало, Івана Пилиповича до школи, але йому все ніколи було то за домашньою, то за суспільною роботою.
Одного разу сталося нещастя: побив Іван свою однокласницю так, що лікаря довелося викликати. Послали за Іваном Пилиповичем: іди, батьку, скоріше, нещастя із сином. «Яке нещастя?» — тривожно запитав батько. Розповіли, в чому річ. Батько полегшено зітхнув: «Я думав, з ним якесь нещастя... Ніколи мені зараз у школу йти. їду на зліт ударників».
Увечері Івана Пилиповича все ж таки вдалося запросити до школи. Вислухавши схвильовану розповідь вихователя, не сказавши ЯІОДНОГО слова, він прийшов додому, побив сина, пояснюючи причину свого гніву: «Щоб мене в школу більше не викликали». А наступного дня Іван пішов у поле, узяв дві жмені грязі й заліпив очі на батьківському портреті...»
(За В. О. Сухомлинським.)
Запитання до дискусії:
• Чи можна Івана Пилиповича, на вашу Думку, назвати гарним батьком? Поясніть, чому.
• Назвіть аморальні якості хлопчика Івана. Які причини їх формування?
• Чи важлива, з вашої точки зору, у вихованні дитини співпраця школи та батьків?
• Як ви думаєте, що відчував Іван Пилипович, слухаючи розповідь учителя про його сина? Що відчує батько, дізнавшись про останній ганебний його вчинок?
• Чи є, на вашу думку, шанси виправити негативні риси Івана-молодшого? Як це можна зробити?
• Які поради ви б дали батькові хлопця?
• З часу подій, описаних Сухомлинським, минуло декілька десятиліть. Як ви вважаєте, чи актуальні зараз проблеми виховання, яких торкнувся у своїй розповіді видатний педагог? Чому?
• Чи поділяєте ви думку, викладену у давньому японському прислів'ї: «Якщо бажаєш добра своїм дітям, дай їм трохи спізнати і холоду, і голоду»? Обґрунтуйте вашу відповідь.
Підсумки зборів.
Сьогоднішню нашу зустріч хочеться закінчити словами відомого українського педагога Василя Сухомлинського: «Виховання дітей — це віддання особливих сил — сил духовних. Людину ми творимо любов'ю — любов'ю батька до матері, і матері до батька, любов'ю матері й батька до людей, глибокою вірою в гідність і красу людини.
Прекрасні діти виростають у тих сім'ях, де мати із батько по-справжньому люблять одне одного і разом із тим люблять і поважають людей... У такої дитини — мир і спокій у душі, стійке моральне здоров'я, щиросерда віра в добро, віра в красу людську, віра в слово вихователя, чутливість до засобів впливу на людську душу — доброго слова й краси».
________________________________________

Довідка про профорієнтаційну роботу в школі

Вибір професії – один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Він має значення як для самої людини, так і для суспільства. Вибір професії – це по суті вибір життєвого шляху, вибір долі. Від вибору професії до душі у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею, її щастя.
Провідна роль у цій роботі належить класним керівникам 9 та 11 класів.
Для свідомого вибору професії у нашій школі неодноразово організовувалися зустрічі з представниками професійних та вищих навчальних закладів (вересень 2013 р. – лютий 2014 р.), відвідування "Днів відкритих дверей" навчальних закладів (самостійна робота учнів), ярмарки професій "Освіта та кар'єра Хмельниччини" на базі управління освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА (листопад 2013 р.).
Також в нашій школі створений профорієнтаційний куточок, який систематично поновлюється вакантною інформацією з різних навчальних закладів.
У зошитах класних керівників спеціально відведена колонка для профорієнтаційної роботи з учнями класу.
Отже, класними керівниками Бялик С. В. (4 клас), Пастушиною Н. Д. (9 клас), Божок Г. В. (11 клас) у зошитах класного керівника профорієнтаційна робота спланована як з роботою всього класу (год. спілкування, бесіди, круглі столи), так індивідуально з кожним учнем окремо (вказані прізвища учнів). Це дало змогу організувати профорієнтаційну роботу на належному рівні.
Питання профорієнтаційної роботи постійно знаходяться на контролі адміністрації школи. Заступником директора з виховної роботи була відвідана відкрита година спілкування у 4 класі (класний керівник Бялик С. В.) на тему «Професії моїх батьків» (жовтень 2013 р.).
Кожний навчальний предмет також має свої профорієнтації можливості. При пошуку відомостей про різні професії підлітки знайомляться з літературою, довідниками про професії. Основна робота проводиться з учнями 9, 11-х класів. Вона полягає в профінформуванні про світ професій.
Отже, на мою думку, профорієнтаційна робота в нашій школі адміністрацією та класними керівниками проводиться на належному рівні.

Заступник директора з виховної роботи Т. Ужицька

Довідка про стан виховної роботи за І семестр 2013-2014 н.р.

У І семестрі 2013-2014 н.р. виховний процес в школі здійснювався згідно державних законодавчих актів, що базуються на основі виховання поваги до культурно-історичних цінностей українського народу, його традицій, звичаїв, духовності. Тому виховна робота була спрямована згідно «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів України».
Метою основних орієнтирів виховання є створення цілісної моделі виховної системи на основі громадянських та загальнолюдських цінностей як орієнтовної для проектування моделей виховних систем школи і класних колективів.
Відповідно до закону «Про освіту» та з метою забезпечення постійного контролю за охопленням навчання та вихованням учнів школи в закладі проводили протягом І семестру відповідні заходи. Зокрема було проведено методоб'єднання класних керівників, де обговорювалися актуальні питання сьогодення (13.11.13 р. «Превентивне виховання учнів – пріоритетний напрямок виховання»); видавалися всі накази згідно річного плану школи та плану управління освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА;
Велику роль відіграє співпраця з громадськими організаціями, правоохоронними органами та Малою координаційною радою у проведенні позаурочної виховної роботи. Так, у 2012-2013 н.р. правовиховні заходи школи були сплановані спільно із службою соціального захисту при Городищенській сільській раді, службою у справах дітей Шепетівської РДА, ВКМ СД Шепетівського МВ УМВС в Хмельницькій області, Шепетівською міжрайонною прокуратурою та Шепетівською міськрайонною юстицією.
Як результат спланованої роботи 10.10.2013 р. відбувся лекторій для учнів 7 та 10 класів «Захист прав дитини – обов'язок справжнього громадянина», на якому учні дізналися про відповідальність неповнолітніх за скоєння злочинів та правопорушень. Також питання скоєння правопорушень неповнолітніми було винесено на загальношкільні батьківські збори (08.11.2013 р). Питання правового виховання щомісячно розглядаються на нарадах при директорові. Також в листопаді відбулася перевірка стану виконання районної Програми «Правова освіта населення на 2011-2015 р.» в частині підвищення професійного рівня виховника управлінням освіти, молоді та спорту Шепетівської РДА, виданий відповідний наказ.
З метою контролю за веденням шкільної документації та організацією навчально-виховного процесу адміністрація школи здійснювала контроль за веденням щоденників у 5-11-х класах та станом відвідування учнями школи в період з 01.11.2013 р. по 02.11.2013 р. (видані відповідні накази).
Вдало активізувалася робота соціального педагога та психолога. Також спільно із службою соціального захисту при Городищенській сільській раді був проведений рейд-перевірка житлово-побутових умов учнів, які проживають у неблагополучних сім'ях та дітей під опікою.
Школа дотримується дієвого алгоритму дій в разі відсутності учня в школі протягом 10 днів. Протягом року були проблеми з відвідуванням школи (більше 10 днів без поважної причини) учнем 9 класу Меленчуком С. Адміністрацією школи та класним керівником були проведені максимально можливі заходи, щоб учень відвідував школу.
Всі класні керівники проводили заходи згідно шкільного виховного плану на 2013-2014 н.р.
14 жовтня відбулося свято українського козацтва. На шкільне свято зібралися учні, вчителі, батьки та гості. Безперечно, весь педагогічний колектив був одягнений в справжні українські вишиванки, що додало національного колориту в цей визначний день (виконання ІІ етапу експериментально-дослідницької роботи).
Протягом семестру працювало 14 гуртків. Майже всі учні, що стоять на внутрішкільному контролі, були задіяні у роботі гуртків. Лише Меленчук не задіяний в жодному.
Захищали честь школи на обласному рівні. Був проведений фестиваль «Ритм часу» у м. Хмельницькому, учасниками якого стали учні 4 класу (Нижній І., Кицун А.). Учні завоювали 17 місце.
Протягом І півріччя було проведено цикл єдиних виховних годин 1-11 кл. Класні керівники вчасно здавали розробки заходів, застосовуючи різноманітні форми проведення:
«Україна – спільний дім»;
«Олімпійський урок»;
«Партизанська слава»;
«День людей похилого віку і ветеранів»;
«22 річниця Збройних сил України»;
«ВІЛ-СНІД»;
«Безпека руху на дорозі»;
«Голодомор»;
Також були проведені всі предметні тижні та відкриті години спілкування, загальношкільні свята, матеріали яких були висвітлені на сайті нашої школи.
Щодо роботи органів учнівського самоврядування, то вона була спрямована на формування особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у вирішенні важливих питань класу та школи , в залученні членів шкільного колективу до планування , організації , контролю й підбиття підсумків суспільно-корисної праці.
Протягом І семестру члени учнівського самоврядування брали активну участь у проведенні загальношкільних свят та лінійок: Святі першого дзвоника, Дня вчителя, Осіннього балу, Андріївських вечорниць, новорічного свята . Підготовка даних заходів проводилася у тісній співпраці органів учнівського самоврядування з педагогічними працівниками, колективами установ культури, батьківським колективом.
Зусиллями членів учнівського самоврядування проводилися рейди – перевірки: запізнення, шкільна форма, відвідування уроків, збереження шкільного майна, підручників. Учнівське самоврядування активно допомагає в організації та проведенні трудових десантів, природоохоронних операцій та доброчинних акцій, є організатором волонтерського руху, приділяючи основну увагу наданню допомоги людям похилого віку.
Протягом І семестру всі міністерства, органу учнівського самоврядування, справлялися зі своєю роботою. Більшість учнів школи з великим бажанням брали участь в організації колективних творчих справ. Учні вчилися бути ініціативними, відстоювати власну думку, формували активну громадянську позицію.
Заступник директора з виховної роботи Т. Ужицька

Довідка про стан відвідування

Стан відвідування учнями школи знаходиться на постійному контролі адміністрації школи. Протягом січня жодного факту пропусків занять учнями без поважних причин не зафіксовано. Хоча в 9 класі Коваль В. неодноразово тікав з останніх уроків, про що було повідомлено його маму (класний керівник Пастушина Н. Д. провела профілактичну роботу з учнем та мамою).
Щодо зошита відвідування, то слід відмітити, що він ведеться вчасно та систематично. Всі класні керівники щодня звіряють відсутніх учнів з зошита та сторінками класних журналів. Це свідчить, що розбіжностей у записах між журналами поки немає.
Отже, необхідно продовжити роботу заступника директора з виховної роботи, педагогів-організаторів та соціального педагога щодо контролю та перевірки стану відвідування учнями школи, щодня звіряючи записи в зошиті відвідування та на сторінках класних журналів.

Заступник директора з виховної роботи Т. Ужицька

циклограма вивчення передового досвіду

ЦИКЛОГРАМА   ВИВЧЕННЯ

ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ

КЛАСНИХ   КЕРІВНИКІВ

Городищенської ЗОШ І-Ш ступенів

2011-2012

2012-2013

2013-2014

2014-2015

2015-2016

Варава Т. А. «Система екологічного виховання»

Божок Г. В. «Превентивне виховання підлітків»

Швець В. М. «Утвердження принципів загальнолюдської моралі»

Гаврилюк О. М. «Формування учнів

свідомого ставлення до патріотизму»

Бялик С. В. «Формування культури поведінки молодших школярів»

Василишина В. І. «Формування в учнів національної свідомості»

Варава В. М. «Індивідуальний підхід у вихованні учнів»

Кравчук С. В. «Система впровадження в учнів навичок здорового способу життя»

Яцишина Т. Г. «Формування навичок здорового способу життя як прерогатива часу»

 

Пастушина Н. Д. «Формування навичок здорового способу життя»

 

 

 

 

Шемчук Є. В. «Виховання моральних цінностей особистості»

 

 

 

 

 

 

Вхід

Прогноз погоди

Погода в Україні

Погода в Україні

Погода в Україні

Гаряча лінія

Офіційні веб сайти